Kako bi današnje popularne aplikacije izgledale osamdesetih godina prošlog veka
Written by Radio Laguna on 25/06/2020
Da li ste se ikada zapitali kako bi najpopularnije aplikacije izgedale osamdesetih godina prošlog veka? Grafički dizajner Luli Kibudi – jeste!
Dvadesetosmogodišnja umetnica iz Buenos Ajresa, Argentine, sa trenutnim prebivalištem u Barseloni, stvorila je seriju radova pod nazivom „Once Appon a Time“, u kojima prikazuje poznate aplikacije u ruhu osamdesetih, dajući im novi, retro izgled. Pročitajte intervju sa umetnicom!
„Iskreno, nabasala sam na fotografiju diskete (flopi-diska) na internetu i ideja mi je sinula. Prosto sam pomislila ’O, gle, iCloud iz prošlosti.’ Slobodno vreme tokom pandemije virusa COVID-19 koristila sam za rad na novim projektima, pa mi je ovo bilo zabavno. Provela sam 3 dana u osmišljavanju imena za ovaj projekat, jer sam želela da naziv ima neku caku, i tako je nastao Once Appon a Time“, izjavila je Luli za portal Bored Panda.
U ovom projektu, Facebook je prikazan kao foto-album (koji je pao u zaborav), Microsoft Word kao stara pisaća mašina, LinkedIn kao oglasi za posao u novinama, dok je Gmail prikazan kao pismo u fizičkom obliku. Serija ovih radova izaziva nostalgiju za vremenima kada su ljudi poslove tražili u novinskim oglasima, slali pisma u najbližoj pošti i čuvali fotografije u foto-albumima.
Kada smo je pitali koliko je vremena utrošila na kreiranje jedne ilustracije, umetnica je odgovorila: „Zavisi od detalja – ilustracije za koje mi je bilo potrebno manje vremena su one koje su jednostavnije, poput onih na kojima su prikazani Spotify i Netflix. Složenije ilustracije su one na kojima su prikazani Linkedin, Pinterest i Gmail, jer mi je za njih bilo potrebno par sati više, kako bi ih valjano retuširala (3 sata).“
Luli Kibudi se dizajnom bavi skoro 10 godina. Njena uža specijalnost su marketinška i reklamna industrija. „Studirala sam grafički dizajn, a pohađala sam i kurseve iz marketinga i programiranja. Radila sam na dizajnu editorijala, u marketingu, reklamnim agencijama i za određene brendove, tako da verujem da sam učila i primenjivala grafički dizajn na veoma drugačije načine.“ Njena interesovanja, pored dizajna, uključuju i umetnost, tako da su njeni radovi puni detalja, pored toga što su lepi na oko. Teško je zaključiti da ovi predmeti nisu zaista postojali tokom osamdesetih!
Izvor: Behance (Luli Kibudi) / Bored Panda
Prevod: Aleksandra Branković