Odigrana inkluzivna predstava „Ka Suncu: Bajka o dečaku i ljudima koji se plaše“

Written by on 18/02/2019

Sinoć je u Galeriji Polet održana predstava „Ka Suncu: Bajka o dečaku i ljudima koji se plaše“ Omladinskog programa Beogradskog centra za ljudska prava. Predstava se bavi pitanjem izbeglištva, straha i uključivanjem izbeglica u obrazovni sistem. Nakon predstave održan je kratak razgovor o temi kojom se bavi predstava.

“Ka Suncu: Bajka o Dečaku i Ljudima Koji Se Plaše” počinje dolaskom novog učenika iz Irana u odeljenje u srednjoj školi u Srbiji. Netrpeljivost, odbacivanje, lični interesi i strahovi na kraju eskaliraju. Predstavu prati i animirani film koji predstavlja bajkovito opisano svedočanstvo dečaka koji je bio prinuđen da napusti svoju zemlju, Iran, i krene na put ka boljem životu. Poseban akcenat u predstavi stavlja se na inkluziju izbeglica u obrazovni sistem, i preprekama koje stoje na putu ka punoj podršci izbeglicama u obrazovanju.

Predstava uključuje mlade ljude različitih profila, iz Srbije i Irana, pa je i sama predstava posebno svedočanstvo o inkluziji, rezultat višemesečnog edukativno- kreativnog procesa na temu inkluzije. Ovo je metodologija koju već treću godinu Omladinski departman Beogradskog centra za ljudska prava koristi u radu na senzitivisaciji mladih ljudi na temu inkluzije izbeglica i migranata. Metodologija podrazumeva skup aktivnosti kao što su predavanja, posete prihvatnim centrima, razgovori sa zajednicom, edukativne radionice, dramske radionice i radionice animacije.

U predstavi glume Teodora Adamović, Živko Bošković, Sofija Živković, Milica Janković, Vladimir Jovanović, Mihailo Petrović, Dejana Stošić i Mehdi Hamoudi.
U radu na predstavi učestvovali su Demir Mekić, Marija Tubić, Nebojša Petrović, Nevena Nikolić, Enis Hasanbegović i Maja Ćurčić.
Predstava je deo projekta ART OF INTEGRATION koji sprovodi Beogradski centar za ljudska prava, uz podršku Ambasade Kraljevine Holandije u Srbiji.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist

Background