5 koraka do radijske reklame
Written by Radio Laguna on 26/08/2020
Prvi korak – potreba
Ako vam je potrebna radijska reklama, znači da ste uvrstili radio u medija miks vaše kampanje. Verovatno želite da poruka bude unisona u svim medijskim kanalima, ali pokušajte da izbegnete da samo skinete off sa TV reklame i pustite ga na radio. Znamo da je to najbrže rešenje i da ćete postići prepoznatljivost, ali da li ćete dostići cilj? Setite se da svaki kanal ima svoje zakonitosti, svoje moći, pa pokušajte da poruku upakujete tako da izvučete maksimum iz medija koji koristite.
Mašta slušalaca nema granice! Iskoristite upravo tu prednost radija!
Drugi korak – ideja
Ideju za reklamu može dati klijent, a može je prepustiti i kreativnom timu produkcije koju je izabrao. Ideja je zapravo suština poruke i način na koji će ona biti upakovana i saopštena slušaocima. Ona definiše atmosferu i ton, da li će reklama biti igrana, narativna ili servisna.
Treći korak – tekst
Na osnovu ideje piše se tekst, odnosno scenario. Ovo je jedan od ključnih delova procesa. Da li treba objašnjavati koliko je važno u moru poruka i informacija sročiti te jednostavne, autentične i jasne sentence koje će zaintrigirati slušaoce.
Četvrti korak – produkcija: izbor glasova, muzičke podloge i efekata, snimanje i montaža
Izbor glasova se najčešće prepušta producentskom timu koji savršeno poznaje mogućnosti spikerskih vokala sa kojima sarađuje. Naravno, i klijent može da izabere od ponuđenih glasova onaj koji mu se najviše dopada.
Peti korak – preslušavanje i odobravanje
Polako sa ovim korakom. Ne morate reklamu odobriti u prvih pet minuta nakon slušanja, pa čak ni u prvih sat vremena. Predlažemo da je preslušate više puta prvog dana, potom još nekoliko puta narednog i tek je nakon toga odobrite ili pak nešto izmenite pre emitovanja.
Reklame i vokale Radija Laguna možete preslušati ovde. Pošaljite upit kreativnom sektoru Radio Lagune na mail marketing@radiolaguna.rs.