Izbor za najboljeg preduzetnika sveta, kandidat Srbije privlači pažnju

Written by on 07/06/2019

U Monte Karlu je u toku finale takmičenja za najboljeg preduzetnika sveta kojе 33. godinu zaredom organizuje revizorsko-konsultantska kuća EY (Ernst & Young). Srbija učestvuje sedmi put, a ove godine je njen predstavnik Dejan Papić, osnivač Lagune.

Priča je počela pre dve decenije kada se, umesto sa zaradom, školovani informatičar iz Britanije vratio samo sa jednom knjigom – „Boja magije“ Terija Pračeta – i osnovao izdavačku kuću da bi dobio pravo da je objavi.

Sada, u proseku, Dejan Papić svakog dana objavi jednu knjigu, zapošljava preko 500 zaposlenih, ima pedesetak knjižara u zemlji i regionu, kao i radio-stanicu.

Procedure takmičenja su oštre. Posle predstavljanja sledi razgovor sa sudijama, a oni proveravaju sve: od prvog dinara uloženog u posao, do saradnika, broja zaposlenih, odnosa prema društvu i životnoj sredini, inovacija, snalaženja u krizama…

Više od tri decenije Ernst & Young bira najboljeg preduzetnika u svetu i gotovo da nikada nijedna zemlja nije imala kandidata iz oblasti kulture, posebno ne iz izdavaštva.

Možda je i zbog toga kandidat Srbije izazvao popriličnu pažnju u Monte Karlu, što potvrđuju i brojni zahtevi za intervjue koje upućuju mediji poput Tajmsa.

Da li će Lagunina priča o kulturi i početku poslovanja pod bombama pobediti u finansijskim pokazateljima i mnogo krupnije priče iz oblasti medicine, transporta, informatike ili kozmetike, saznaćemo u subotu uveče kada se u Monte Karlu proglašava najbolji preduzetnik sveta.


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Current track

Title

Artist

Background